Živanši i njegova muza, Odri Hepbern

Balencijaga je jednom izjavio da je tajna elegancije u minimalizmu, bez ikakvih dodataka. Verujem u to. Zato i volim Živanšija…Njegov dizajn je bez ukrasa, bez dodataka, sve je izbacio“. Odri Hepbern

Odri i Živanši su se prvi put sreli 1953. za vreme snimanja filma Sabrina. U to vreme, Živanši koji je tada imao 26. godina, bio je zvezda u usponu u francuskoj visokoj modi, rame uz rame sa čuvenim, skoro duplo starijim od njega, konzervativnog stila, Kristijanom Diorom. Živanši je sve o modi naučio od svog mentora i prijatelja, modnog dizajnera, Kristobala Balencijage. Njegove kreacije su bile revolucionarne za to vreme. Ženstvene i jednostavne i perfektno sašivene. “Haljina mora da sledi žensko telo, ne telo haljinu, bio je Živanšijev moto”.

Za potrebe filma Sabrina trebalo je dizajnirati garderobu za Odri Hepbern. Za to je bio zadužen dizajnerski tim Paramaunta na čelu sa Edit Hed. Odri, koja je imala istančan ukus i osećaj za modu insistirala je da haljine budu haljine koje odišu duhom Pariza. Bili Vajlder, režiser filma, predložio joj je dizajnera Balencijagu. Balencijaga je u to vreme bio vrlo zauzet, radio je na svojoj najnovijoj kolekciji, pa je Odri poslao kod svog mlađeg kolege i prijatelja, Ibera de Živanšija. Živanši se kasnije prisetio celog događaja : “Iskren da budem, kada mi je Balencijaga javio da dolazi gospodjica Hepbern ja sam očekivao Ketrin Hepbern, međutim na vratima mog studija pojavila se vrlo mršava, veoma visoka, krupnih očiju i kratke kose mlada žena u kapri uzanim pantalonama i običnom belom pamučnom majicom, baletankama i šeširom sa crvenom trakom koji nose gondoljeri iz Venecije. Obratio sam joj se : Mademoiselle, ja imam samo nekoliko radnica i radim uveliko na svojoj kolekciji, rado bih vam pomogao, ali sam vrlo zauzet. Odri je zatražila da vidi kolekciju, a poseta se završila sa nekoliko izabranih modela za film”. Odri je tačno znala šta želi, kao i prednosti i mane svoga tela. Samo je htela da prilagodi dizajn za svoju ulogu u Sabrini. Kreacije koje je nosila u filmu postale su preko noći popularne u svetu.

Sabrina je nagrađena samo jednim Oskarom, upravo za dizajn kostima, a Edit Hed je umesto Živanšija , čije se ime nije ni spomenulo u odjavnoj špici, primila Oscar. To je Odri vrlo oneraspoložilo pa ga je odmah pozvala i izvinila mu se.

“Bio sam veoma dirnut, ali rekao sam joj da se ne brine, Sabrina mi je donela toliku klijentelu da nisam mogao sve da postignem, međutim, Odri je bila i dalje razočarana. Obećala mi je da se to ubuduće neće desiti. I ispunila je obećanje. I to je bila jedna od njenih divnih osobina. Vodila je računa o drugima“, prisećao se Živanši.

Živanši je od filma Sabrine postao Odrin lični dizajner za skoro sve njene naredne filmove: Breakfast at Tiffany’s, Charade, Love in the Afternoon, Funny Face, Paris When It Sizzles, How To Steal A Million i Love Among Thieves. Živanši je pronašao svoju idealnu muzu i modela u Odri koja je njegove kreacija učinila još boljim.

Od Živanšija za Odri - L’Interdit

L’Interdit je parfem koji je Živanši kreirao 1957.godine samo za Odri, za njenu ličnu upotrebu. Dobila ga je na poklon kao iznenađenje. Nije samo ona bila oduševljena parfemom, već i njeni prijatelji. Odri je navaljivala na Živanšija da L’Interdit stavi na tržiste, što je on i učinio. Čuveni fotograf  Ričard Avedon je napravio reklamnu fotografiju sa Odri ispod koje je pisalo: “Once she was the only woman in the world allowed to wear this perfume. L’Interdit. Created by Givenchy for Audrey Hepburn.”

Preuzeto sa pulse.rs