Webshop nije u funkciji!
Kultni američki parfemi

Kultni američki parfemi

Kultni američki parfemi

Francuzi imaju Peticu, J’Adore i Angel, najprodavanije parfeme svih vremena. Imaju i jedinu državnu školu za ‘nosove’ (dizajnere parfema) na svetu. Imaju Gras, legendarni gradić na jugu Francuske okružen plantažama fine majske ruže i najskupljeg jasmina, kao i najbolje laboratorije za destilaciju.

Imaju Provansu, mirisnu pokrajinu s hektarima prave lavande. Imaju kraljicu Mariju Antoanetu, prvu “putujuću parfimeriju” na svetu, i “mirisnog kralja” Luja XIV. Najpoznatiji kreatori parfema nose francuska prezimena. Zbog svega toga Francusku je postala sinonim za zemlju parfema.

Šta je sa Amerikom?

Ako su Francuzi izmislili parfeme, a kao da jesu, Amerikanci su izmislili parfeme dostupne svima. I otkrili kako ih dobro prodati.

Krajem 19. veka, dok je Pariz mirisao na Guerlain-ov Jicky, putujući prodavac knjiga David Mek Konel otkrio je toplu vodu – shvatio je da Amerikanke više vole besplatne uzorke ružinog ulja nego knjige.

Godine 1886. osnovao je firmu California Perfume Company, kasnije preimenovanu u Avon, i zaposlio gospođu P. F. E. Albi, prvu Avon damu. Njihov prvi parfem zvao se Little Dot i prodavao se kao lud. Bilo je to pre 130 godina.

Avon Little Dot

 

Youth Dew  legendarne Este Lauder lansiran je 1953. godine kao mirisno ulje za kupanje po pristupačnoj ceni, što je bio pun pogodak jer je prosečnoj Amerikanki parfem tada predstavljao nepotreban luksuz. Youth Dew intenzivno je mirisao, bio je koristan i dvostruko jeftiniji od parfema. I dan danas je na listama najprodavanijih.

Youth Dew

 

Clinique-ov Aromatics Elixir pojavio se 1960-ih. Bio je to još jedan “korisni” američki parfem s “klinički” dokazanim aromaterapijskim delovanjem. Parfem koji "morate nositi da biste ga razumeli", kako kaže reklamna kampanja nastala pre više od 50 godina.

Aromatics Elixir

 

U reklamnim kampanjama Revlonovog Charlie-a iz 1970. glumice Šeli Hek i Naomi Sims utelovil su američki san o samosvesnoj, seksi i neustrašivoj devojci.  Cvetne note jasmina, geranijuma, ruže, u kombinaciji sa hrastovom mahovinom, mošusom i sandalovinom čine ovaj parfem jakim I karakternim..

Charlie

 

‘Skandalozni’ Obsession Calvina Kleina osamdesetih je bio protovudarac YSL-ovom Opiumu, a CK One početkom 1990-ih , sa svojim svežim notama bergamota, kedra I ananasa ubrzo je preplavio svet. Otada traje američka opsesija svežim i čistim parfemima.

CK One

 

I zato ako ste mislili da je "mirisna" istorija parfema rezervisana samo za Francuze - prevarili ste se. Amerikanci su oduvek bili vodeći u prepoznavanju jednostavnih i pre svega nenametljivih parfema koji su komercijalno zanimljivi. 

 

Preuzeto sa elle.hr

Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa kako bi funkcionalnost društvenih mreža funkcionisala, kao i za analizu prometa na web-lokaciji. Pročitajte više na tasteru "Podešavanje".
Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa na sajtu.